Peter Wohlleben - Sekretne życie drzew

Uwielbiam spacery po lesie. Od dziecka przemierzam tą samą trasę i obserwuję jak zmienia się układ drzew. Patrzę jak potężne dęby i buki pną się w górę, gonione przez ich dzieci o cieniutkich pniach i agresywne brzozy i klony. Lubię przechadzać się po leśnych ścieżkach, czując delikatnie rezonującą moje kroki ściółkę pod stopami. Podziwiam las o każdej porze roku. Jest fascynujący wiosną, gdy budzi się do życia a pąki i młode liście wydzielają upajający zapach, cudowny latem gdy daje odrobinę ukojenia i zielonego cienia w skwarze, jesienią gdy drzewa okrywają się żółcią i powoli zrzucają liście a nawet zimą, gdy olbrzymy są uśpione, a iglaki w końcu mają dostęp do światła.

Gdy zobaczyłam zapowiedzi wydawnictwa a wśród nich "Sekretne życie drzew" wiedziałam od razu, że to książka, którą kupię w dniu premiery i od razu zabiorę się za lekturę. Sądziłam, że lata nauki biologii tej podręcznikowej i praktycznej odkryły przede mną wszystkie tajemnice drzew i lasu. Po lekturze książka Pana Petera Wohllebena wiem w jak wielkiej niewiedzy żyłam do tej pory. Całkiem inaczej patrzę na drzewa które mijam. Teraz wiem jak wielką walkę musiały stoczyć o przetrwanie i ile energii kosztuje je codzienne wspinanie się w kierunku nieba.

To świetnie napisana historia o małych i wielkich dramatach, o ciężkim rodzicielstwie, walce o przetrwanie i codziennym stawianiu czoła przeszkodom. A to wszystko w świecie drzew. Autor pokazuje las i rośliny jak bohaterów powieści sensacyjnych, przez to nawet spora ilość naukowych faktów oraz ciekawostek nie jest przytłaczająca, a książkę czyta się nadzwyczaj dobrze.

Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy. Patrzę inaczej na drzewa, mogę również coś więcej o każdym z nich powiedzieć po samej obserwacji. W trakcie lektury czytałam głośno fragmenty znajomym. To książka o której się mówi, fascynuje i dostarcza wielu tematów do ciekawych pogawędek.

Zdecydowanie polecam
5/5

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sarah Lark - Saga Nowozelandzka

Literatura erotyczna - Raczej post 18+ ;)

Rick Yancey - Piąta Fala "Bezkresne morze"