Christoph Bausenwein - Joachim Loew - Strateg, Esteta, Mistrz Świata

Dzisiaj trochę nietypowo, bo recenzja biografii sportowej.

Ksiażka Christopha Bausenweina była moją lekturą w trakcie piłkarskiego święta, jakim było w tym roku Euro 2016. Lekturę zakończyłam w dzień zwycięskiego meczu z Włochami, a potem już niestety niedługo cieszyłam się z meczów mojej ulubionej drużyny, gdyż przegrali z Francją.... 

Wychowałam się z piłką nożną. Tata był prezesem klubu ligi okręgowej i zasłużonym działaczem piłkarskim i społecznikiem. Znał wielu znanych polskich piłkarzy, trenerów jak i kierownictwo PZPN. W latach 80-tych i początku 90-tych mecz w niedzielę był równie ważny, a czasem ważniejszy niż msza w kościele. Ważniejszy niż wesele syna, z którego tata wyjechał na godzinę aby wspierać swoich zawodników z trybun.

Od małego jeździłam na mecze z tatą i kibicowałam. Raz braciom i jego drużynie, dwa reprezentacji Niemiec, której tata kibicował od zawsze. I tak mi zostało. Od początku lat 90-tych do teraz. Gdy tylko są mistrzostwa świata lub Europy znajomi wiedzą, że wieczorem nie wyciągną mnie do knajpy w której nie transmitują meczów. Ot nietypowe hobby jak na dziewczynę :)

Krótko przed mistrzostwami zobaczyłam zapowiedź książki o trenerze Niemiec. Wiedziałam, że to mój czytelniczy must have i od razu ją zamówiłam. Książka jest dość spora, większość to tekst chociaż w środku ma wkładkę ze zdjęciami.
To głównie biografia Joachima Löwa, ale przy okazji ciekawa historia drużyny narodowej Niemiec i jej graczy, głównie od roku 2006 ale zahacza również o wcześniejsze, chude lata dla reprezentacji. Autor przedstawia obecnego trenera najpierw jako gracza, potem grającego trenera, śledzi jego drogę przez różne drużyny - głównie drugoligowe w Niemczech i Austrii oraz pierwszoligową w Turcji. 
To opowieść o człowieku, który mimo kilku dotkliwych porażek nie poddał się i dążył do realizacji swoich celów - stworzenia zgranej drużyny, która gra nie tylko skutecznie ale również pięknie. 

Autor oprócz skupienia się na trenerze przedstawia również graczy reprezentacji, pokazuje konflikty jakie miały miejsce. Skupia się na innowacyjnych rozwiązaniach w futbolu, zmianach jakie dokonały się w niemieckiej piłce oraz pokazuje pracę reprezentacji i trenerów od kuchni. Przedstawia to co dzieje się w piłce niemieckiej i europejskiej obecnie. Pozwala czytelnikom na wgląd w taktykę trenerską, oraz przedstawia pracę którą wykonuje się poza boiskiem, nie tylko wśród najlepszych graczy Niemiec, ale też w szkółkach piłkarskich.
Dla kogoś kto interesuje się piłką będzie to fascynująca lektura.

Mi się podobała. 
3/5

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sarah Lark - Saga Nowozelandzka

Literatura erotyczna - Raczej post 18+ ;)

Rick Yancey - Piąta Fala "Bezkresne morze"